Ишканада эмгектин сергек жана коопсуз шарттарын камсыз кылуу боюнча ишти уюштуруу абдан маанилүү, анткени кызматкерлердин өмүрү жана ден соолугу ушундан көз каранды. Жумушта коопсуздукту камсыз кылуунун беш негизги кадамы кайсылар?

Ошентип, 1-кадам — ​​кызматкерлерди окутуу:

Биринчи кезекте окууга жөнөтүлүүгө тийиш болгон кызматкерлердин тизмесин түзүү керек. Бул тизмеге кийинчерээк эмгекти коргоо милдеттери жүктөлгөн жетекчилер жана адистер кирет. Мисалы, директор, бөлүм башчылар, техникалык жетекчилер, башкы адистер, иштөөгө уруксат берүүчү кызматкерлер. Иштин начальниктери окутулгандан кийин, алар тиешелүү бөлүмдөр үчүн иш ордунда инструктаж өткөрүүгө жооптуу болгон буйрук менен дайындалышы керек. Калган кызматкерлер буйрук менен түзүлгөн жана эмгекти коргоону башкаруу системасы жөнүндө жободо белгиленген ички комиссия тарабынан окутулат.

2-кадам — ​​эмгекти коргоо боюнча локалдык актыларды иштеп чыгуу:

Биринчи кезекте эмгекти коргоону башкаруу системасы жөнүндө жобону жана эмгекти коргоо боюнча башка локалдык актыларды даярдоо жана бекитүү зарыл — бул жоболор, нускамалар, окуу программалары, буйруктар, журналдар жана башкалар. Эмгекти коргоо боюнча штаттык инженер жана тиешелүү даярдыктан өткөн персонал ишкананын кызматкерлеринин санына, ишкананын ишинин түрлөрүнө, жабдууларды жана техникалык каражаттарды колдонууга жараша сиздин уюмда болууга тийиш болгон жергиликтүү документтердин тизмесин түзөт.

Андан кийин түздөн-түз жергиликтүү актыларды өздөрү даярдаш керек. Алар кесиптик бирлик менен макулдашуудан кийин иш берүүчү тарабынан бекитилет.

3-кадам — ​​медициналык текшерүүлөр жана жеке коргонуу каражаттары:

Эмгек шарттарына ылайык жумуш орундарын аттестациялоону жүргүзүү жана конкреттүү жумуш ордунда кандай коркунучтуу жана зыяндуу факторлор бар экенин аныктоо зарыл. Андан кийин зыяндуу жана кооптуу өндүрүштүк факторлордун жана жумуштардын түрлөрүнүн тизмелеринин негизинде алдын ала жана мезгилдүү медициналык текшерүүлөрдү жүргүзүү зарыл.  Кызматкерлер жеке коргонуу каражаттары менен камсыз болгон-болбогондугун, ЖКК карталары жүргүзүлөөрүн, атайын кийимдерди жуу процесси кандай уюштурулганын текшериңиз. Медициналык текшерүүдөн өтүү үчүн кызматкерлердин контингентин санитардык-эпидемиологиялык көзөмөлдүн мамлекеттик органдары жана кызматкерлердин өкүлчүлүктүү органы менен бирдикте уюм аныктайт.

4-кадам – тобокелдикти баалоо:

Ишкананын территориясын дайыма текшерип туруу, кемчиликтерди аныктоо зарыл. Бул кызматкерлердин жеке коргонуу каражаттарын колдонуусу, тосмолордун, белгилердин, жарыктандыруунун, желдетүүнүн болушу. Бул эмгекти коргоо кызматынын кызматкерлери жана башка бөлүмдөрдүн өкүлдөрү, линиялык жетекчилер, эмгекти коргоо боюнча коомдук инспекторлор тарабынан ишке ашырылууга тийиш.

Акыр-аягы, 5-кадам — ​​текшерүүлөр, инспекциялоо:

Текшерүү мамлекеттик контролдоо органдары жана профсоюздардын коомдук эмгек инспекциялары тарабынан жүргүзүлөт. Сиздин уюмуңуздун аудит планына кирген-киргизбегенин билишиңиз керек. Пландан тышкаркы текшерүүлөр, мисалы, өндүрүштөгү кырсыктын натыйжасында же кызматкердин арызы боюнча да жүргүзүлүшү мүмкүн.

Бирок ички текшерүүлөр да натыйжалуу болушу мүмкүн. Жумуш ордунда эмгекти коргоо талаптарынын сакталышын такай көзөмөлдөп туруу зарыл.